Thursday, September 22, 2011

Penumpang & Pemandu Teksi Maut rempuh Lori



Liew Chee Keong tidak dapat menahan kesedihan apabila melihat mayat Liong How Yin terlibat dalam kemalangan maut di Kilometer 235 Lebuh Raya Utara Selatan berhampiran Pedas, Rembau, Negeri Sembilan, semalam.

REMBAU 20 Sept. - Hasrat seorang wanita untuk pergi bercuti di Nepal tidak kesampaian apabila dia maut selepas teksi dinaikinya merempuh sebuah lori muatan bekas tong arak yang baru terbalik dan merintang di tengah-tengah lebuh raya dekat sini awal pagi ini.
Dalam kejadian pukul 5.25 pagi itu, mangsa, Liong How Yin, 39, dan pemandu teksi itu, Azhar Abdul Karim, 42, meninggal dunia di tempat kejadian selepas teksi limosin jenis Naza Citra dinaiki mereka gagal dikawal lalu merempuh lori kargo itu.
Ketika kejadian, teksi dinaiki mangsa dalam perjalanan dari arah Melaka menghala ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur .
Sebaik sahaja tiba di Kilometer 235, Lebuh Raya Utara-Selatan berdekatan susur keluar Plaza Tol Pedas-Linggi, teksi itu gagal mengelak dan merempuh sebuah lori yang baru terbabas dan terbalik menyebabkan ia merintang di tengah lebuh raya.
Menurut jurucakap polis, Azhar meninggal dunia setelah tersepit di tempat duduknya yang remuk teruk, manakala How Yin yang duduk belakang turut maut akibat cedera parah di kepala.

0 comments:

Jika terdapat sebarang cadangan dan komen sila emailkan kepada

supt.hamzan@gmail.com

  © Blogger template 'The Lake' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP